Цікаво про ЗНО

Подання апеляцій на результати ЗНО

Вважається, що однією з головних переваг зовнішнього незалежного оцінювання є його обєктивність. Однак, ознайомившись із результатами тестів ЗНО на персональних сторінках, деякі абітурієнти доходять висновку, що були оцінені несправедливо. Якщо Ви – один із них, радимо уважно прочитати цю статтю.

Отже, Ви впевнені, що заслуговуєте на вищий бал, ніж той, що Ви його побачили у своєму приватному кабінеті на сайті Українського центру оцінювання якості освіти. Перш ніж починати писати апеляцію, потрібно уважно ознайомитись із таблицею переведення тестового балу у шкальований з того предмету, результат з якого Вас не влаштовує. Багато абітурієнтів оцінюють свій результат за минулорічними таблицями, а потім, отримавши нижчий бал, ніж той, на який вони розраховували, бувають розгублені. Однак Ви маєте пам’ятати, що кожного року складність тесту і рівень підготовки абітурієнтів змінюється, а, отже, змінюється і рейтингова шкала. Ще раз зауважимо: Ваш кінцевий результат має співпадати із тестовим балом лише у таблиці поточного року. 

Якщо після перевірки відповідної таблиці Ви все ще впевнені, що Ваш бал нижчий, ніж той, на який Ви заслуговуєте, радимо подумки повернутися до дня написання тесту ЗНО. У випадку, якщо Ви припустилися певних помилок при заповненні бланку відповідей або просто забули позначити якусь відповідь через хвилювання і брак часу, звичайно, Ви власноруч погіршили свій результат. На жаль, у такому випадку апеляція сенсу не має, бо оцінюється лише Ваш бланк відповідей.

Коли ж Ви абсолютно впевнені, що коректно заповнили бланк відповідей, може бути, що при перевірці Вашої роботи були зроблені певні помилки. Такі помилки бувають двох видів. Перший – це технічна помилка, тобто помилка при перевірці бланку відповідей компютером. Зрозуміло, що не існує бездоганної техніки, час від часу програми можуть давати збій. Якщо тест, який Ви писали, складався лише з закритих завдань (наприклад, тест з географії, історії, біології тощо), то технічна помилка є єдиною причиною, через яку Вас могли оцінити несправедливо. Однак для тестів, в яких передбачені відкриті завдання (наприклад, написання твору або розвязання задач), можлива і предметна помилка. Мається на увазі, що вчитель, який перевіряв роботу, міг неуважно прочитати твір або не розібрати Ваш почерк. Якщо Ви підозрюєте, що отримали низький бал саме через це, Ви маєте повне право вимагати, щоб незалежна комісія перевірила Вашу роботу і змінила бал.

Щодо подачі самої апеляції, то процедура не є складною. Впродовж трьох днів з моменту отримання результату з певного тестування  (моментом отримання результату вважається той день, коли його розмістили на Вашій персональній сторінці), Ви маєте надіслати листа Директору Українського центру оцінювання якості освіти. В листі мають бути вказані:

- Ваше ПІБ;

- номер Сертифікату;

- місце проживання;

- предмет оцінювання;

- назва пункту тестування.

Зауважимо, що апеляційні заяви, надіслані пізніше, ніж через 3 дні після оголошення результатів тестування, розглянуті не будуть. Зразки апеляційних заяв розміщуються на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

На момент, поки апеляційна комісія розглядає Вашу заяву, результати ЗНО з певного предмету для Вас «заморожуються». Тобто Ви не маєте права подавати цей сертифікат у Вищий навчальний заклад. Це ще один привод замислитись, чи варто подавати апеляцію. Також Ви маєте знаєте, що при перевірці роботи Ваш результат може бути не тільки покращено, але й погіршено, бо роботу будуть дивитися вкрай уважно. Так, у 2012 році було подано 10 061 апеляційну заяву, а результати оцінювання було підвищено лише у 989 випадках. Тобто лише 10,1 % апеляційних заяв дали позитивний результат для учасників тестування. 

Втім, якщо Ви впевнені у собі і своїх знаннях, переконані, що гідні кращого результату, беріть аркуш паперу і пишіть апеляційну заяву. Щиро сподіваємося, що Ваша заява потрапить у ті 10,1 %, а Ви отримаєте той результат, на який заслуговуєте.